Lista najpopularniejszych narzędzi do analizy wyników e-sklepu>

Lista najpopularniejszych narzędzi do analizy wyników e-sklepu

06.03.2023 |

Dokładna analiza sklepu internetowego to dziś obowiązkowe działanie dla każdego e-biznesu, chcącego się rozwijać oraz planować jeszcze lepsze, bardziej skuteczne strategie sprzedażowe.

Wiele platform Open Source e-commerce posiada wbudowane narzędzie do pomiarów i generowania raportów na podstawie zamówień oraz bazy klientów. Z takiego raportu możemy uzyskać informacje m.in. o najczęściej sprzedawanych produktach, najchętniej wybieranych kategoriach produktów czy powracających klientach.

Dzięki bieżącej analizie różnych wskaźników w e-sklepie (np. konwersja, współczynnik odrzuceń, stosunek klientów powracających, liczba porzuceń koszyka) będziecie w stanie ulepszać swoją platformę, a tym samym zwiększać jej efektywność.

Poniżej przygotowaliśmy listę najchętniej wybieranych narzędzi, dzięki którym będziecie mogli regularnie analizować szczegółowe statystyki swojej platformy e-commerce:

🔹 Google Analytics – najpopularniejsze narzędzie umożliwiające zbieranie danych na temat aktywności użytkowników w obrębie platformy internetowej. To darmowe narzędzie po odpowiedniej konfiguracji może stać się prawdziwą skarbnicą wiedzy dla Waszego e-biznesu. Za pomocą tego rozwiązania możecie sprawdzić m.in. liczbę oraz wartość transakcji w danym okresie, jakie produkty cieszą się największą popularnością, ile osób odwiedza Waszą stronę, ile czasu spędzają na niej użytkownicy, które podstrony odwiedzają najczęściej oraz w jakim są wieku i skąd pochodzą. Firma Google codziennie magazynuje nieograniczoną ilość danych na temat swoich użytkowników – dlaczego nie zrobić z tego użytku w swoim sklepie internetowym?

🔹 Google Search Console – narzędzie pozwalające optymalizować widoczność witryny w wyszukiwarce Google oraz jej status indeksowania. Dzięki temu dowiecie się, jakie frazy kluczowe przyniosły największy ruch Waszej stronie, skąd sklep otrzymuje najwięcej linków przychodzących, poznacie liczbę wyświetleń poszczególnych fraz przez użytkowników oraz średni CTR – stosunek liczby kliknięć do liczby wyświetleń w Google.

🔹 Hotjar – dzięki temu rozwiązaniu możecie śledzić ruch na swojej stronie, a dokładnie to, jak klienci poruszają się po platformie. Pozwoli to na zbadanie użyteczności zastosowanych rozwiązań oraz ścieżki zakupowej, a także na ustalenie, jak zachowują się użytkownicy podczas wizyty na Waszej platformie. Narzędzie przedstawia mapy cieplne tam, gdzie ruch jest największy, umożliwia nagrywanie sesji oraz analizę lejka konwersji.

🔹 SEMSTORM – płatne narzędzie umożliwiające dokładną analizę widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania, analizę słów kluczowych, analizę porównawczą z konkurencją i wiele innych rozwiązań ułatwiających codzienne działanie z zakresu SEO/SEM. Korzystając z SEMSTORM, sprawdzicie m.in., czego szukają klienci w danym regionie, oraz otrzymacie informację, które podstrony w e-sklepie przyciągają największą uwagę. Pakiet zawiera zautomatyzowany audyt contentu, dzięki któremu możesz przygotowywać treści przyciągające jeszcze większą uwagę użytkowników.

🔹 Google Trends – kolejne darmowe narzędzie od Google, które pomoże zwiększyć ruch na stronie. To miejsce, gdzie możecie sprawdzić, co wpisują użytkownicy w wyszukiwarkach, jakie są aktualne trendy w Google, jak często występuje wyszukanie wybranej frazy czy jak prezentuje się popularność wybranych produktów w danym regionie. Wszystkie te informacje mogą okazać się kluczowe do budowania strategii marketingowej dla Waszego e-sklepu.

🔹 Pixel Facebooka – kawałek kodu, który po odpowiedniej konfiguracji może stać się potężnym narzędziem analitycznym dla Waszego sklepu internetowego. Jeśli wykorzystujecie reklamy na Facebooku, to Pixel jest obowiązkowym narzędziem, które powinna posiadać Wasza platforma. Dzięki temu rozwiązaniu otrzymacie informacje o użytkownikach Facebooka odwiedzających Twój sklep, zwiększycie sprzedaż, wykorzystując zaawansowaną formę lejka sprzedażowego, zmierzycie wyniki swoich reklam oraz zoptymalizujecie je pod kątem konwersji w witrynie.

Wymienione przeze mnie rozwiązania do analizy i optymalizacji platformy e-commerce to tylko te najbardziej podstawowe. W zależności od platformy internetowej istnieje wiele funkcjonalności umożliwiających aktywne śledzenie ruchu na stronie.

Jestem ciekaw z jakich narzędzi korzystacie dokonując analizy Waszych platform e-commerce?

BLUE MONSTER.
Mateusz Grudziński
IT Project Manager
mateusz.grudzinski@bluemonster.pl


KATEGORIE: E-COMMERCE, Google, Poradnik,
TAGI: