Automatyzacja marketingu
Automatyzacja w social mediach jest hasłem, które od dawna wzbudza dreszcz emocji wśród marketerów. Rozwój w tej materii jest bardzo dynamiczny, a dostępność narzędzi, które automatyzację ułatwiają – rośnie! Co to oznacza dla social media managerów? Większą produktywność i zarazem mniejsze obciążenie rutynowymi lub powtarzalnymi zadaniami.
Jeśli jesteś ciekawy jak automatyzacja marketingu może pomóc Ci w codziennej pracy, czytaj dalej
👉 Zacznij od podstawowego narzędzia do automatyzacji w social mediach, czyli planowania publikacji postów. Plan contentu jest szczególnie przydatny, jeśli prowadzisz komunikację na skalę globalną, obsługujesz wiele profili firmowych, chcesz dzielić się treściami poza standardowymi godzinami pracy. Wystarczy jak z wyprzedzeniem przygotujesz kalendarz publikacji z pomocą np. Creator Studio i zdejmiesz obowiązek zarządzania contentem z każdego dnia swojej pracy.
👉 Aktualna sytuacja rynkowa wymusza na wielu firmach szybką potrzebę generowania leadów, a co za tym idzie łączenie kanałów. Przykładowo korzystając z integracji Zapier u jednego z naszych klientów, dane zebrane przez kampanie Lead Ads pojawiają się natychmiast w jego systemie. Daje to możliwość szybkiego kontaktu handlowego, dzięki czemu ”hot-lead” jest bardziej hot!
👉 Jakie są największe bolączki marketerów pracujących w social mediach? Stosunkowo długi proces tworzenia opisów, tekstów reklamowych lub grafik. Odpowiedzią na te problemy jest technologia #AI, która umożliwia tworzenie treści szybciej np. poprzez Chat GPT. Dla marketerów jest to wsparcie i spore ułatwienie w codziennej pracy. Ponadto, teksty generowane przez AI mogą być spersonalizowane w oparciu o preferencje konsumentów, co przyczyni się do podniesienia ich wskaźnika efektywności. Sądzę, że narzędzia AI będą największą siłą napędową w roku 2023.
👉 Narzędzia So Me. utaj możemy mówić o ‘’wysypie’’ narzędzi do automatyzacji. Mamy do wyboru te do montowania rolek np. Capcut, do monitorowania trendów np. Brand24, BuzzSumo, do planowania postów np. Hootsuite, NapoleonCat lub te do tworzenia skutecznych i zaawansowanych kampanii reklamowych np. Roi Hunter.
👉 Mierzenie efektów działań oraz raportowanie to kwestia kluczowa i nie można jej pominąć. Szczególnie, że analityka oraz wyciąganie wniosków opartych o dane to element budowania efektywnej strategii działań. Jest to jednak bardzo żmudne zadanie, które wykonywane ręcznie wielu marketerom sprawia trudność. A wcale nie musi tak być.
Jak widzisz sposobów na to, aby wprowadzić automatyzację w pracy jest wiele. Te, które przedstawiłam, to i tak tylko mały wyciek z wielkiego worka możliwości. Pamiętaj jednak, że automatyzacja nie zastępuje Twojej pracy – po prostu usprawnia czynności, które zbyt trudno lub niewygodnie byłoby robić ręcznie. Co jeszcze zyskujesz? Czas! Na kluczowe decyzje, wyciąganie wniosków lub rozwój osobisty.
Która automatyzacja wydaje Ci się najciekawsza lub którą najczęściej stosujesz w swojej pracy❓
BLUE MONSTER.
Natalia Nyc-Uścinowicz
Performance & Social Media Manager
natalia.nyc@bluemonster.pl