W dobie Internetu i rozwoju technologicznego coraz więcej osób decyduje się na założenie własnego bloga związanego z wybraną dziedziną. Na popularnych serwisach blogosfery znajdziemy szereg tematycznych ,,pamiętników” internetowych, z których każdy może znaleźć temat bliski swojemu sercu, poglądom czy hobby. Dlaczego warto prowadzić bloga? Zapraszamy do lektury.

 

Działasz dla innych

 

Najważniejszym elementem każdego dobrego bloga jest liczba jego czytelników. Ten element najbardziej napędza do dalszego działania i daje przeświadczenie, że nasza praca nad tekstami nie idzie na marne. Wielu blogerów przyznaje, że nie ma nic przyjemniejszego od pytań fanów nawiązujących do wątków tematycznych czy wiadomości po prostu będącymi formą podziękowania za pracę.

 

Nauka samodyscypliny

 

Kolejną zaletą związaną z prowadzeniem własnego bloga jest bez wątpienia nauka samodyscypliny. Jeżeli autor podejdzie do tematu z założeniem, że danego dnia będzie stale publikował nowe teksty, liczba jego fanów automatycznie wzrośnie. Każdy z nich będzie miał świadomość, że blog cały czas żyje i wciąż można się z niego dowiadywać nowych informacji. Ludzie chcą czytać i oczekują nowości. To prawdziwe zadanie dla blogera, który musi przygotować temat, zrobić odpowiednie zdjęcia i poruszyć wątki, które trudno znaleźć w innych miejscach. Jeżeli brakuje mu pomysłu, nie może powielać treści, ale musi szukać alternatywnych rozwiązań – na przykład poprzez tekst związany z odpowiedziami na najczęściej pojawiające się na blogu pytania.

 

Doskonalenie umiejętności i pozyskiwanie wiedzy

 

Ludzie coraz częściej dostrzegają, że blogowanie to zdecydowanie coś więcej niż dodawanie zdjęć ubrań i kawy ze Starbucksa. Jak mówią blogerzy, prowadzenie własnego bloga to praca w swojej małej redakcji, gdzie samemu należy kontrolować i poprawiać treści, pozyskiwać dodatkową wiedzę, robić zdjęcia i prowadzić dyskusję w komentarzach. Zakres obowiązków nie kończy się jednak na samym blogu. Aktywny bloger powinien również posiadać konto w mediach społecznościowych i odpisywać na wiadomości od swoich czytelników.

 

Własna społeczność

 

Ostatnią wymienioną w tekście zaletą płynącą z prowadzenia bloga jest budowanie własnej społeczności. Polega na gromadzeniu wokół swoich wpisów ludzi, którzy cenią zdanie blogera, mają podobne zainteresowania i hobby. Dzięki temu trafiamy na znajomych, podobnych do nas pod wieloma względami. To daje szansę na wymianę poglądów i dowiedzenie się nowych informacji.

 

 

BLUE MONSTER | agencja marketingowa
Marek Jeziorek
CEO | Account Director
marek.jeziorek@bluemonster.pl
T: +48 533 992 662