Obraz wirtualny dla człowieka żyjącego w XXI wieku jest elementem, który najbardziej oddziałuje na naszą wyobraźnię i podejmowane przez nas wybory. Możemy powiedzieć, że dla wielu osób jest on drugim światem, w którym niektórzy odnajdują się nawet lepiej. Dzieje się tak między innymi dlatego, że każdego dnia spotykamy treści w formie cyfrowej przeglądając media społecznościowe, oglądając telewizję czy kupując ubrania online. Ogół tych wszystkich treści, które docierają do nas właśnie poprzez media cyfrowe, nazywamy digital marketingiem.

 

Skąd się wziął?

 

Sama nazwa digital marketing została po raz pierwszy użyta w latach 90. Nie jest to jednak do końca związane z początkiem tego zjawiska, ponieważ jego korzenie sięgają do momentu opracowania przez grupę SoftAd kampanii reklamowej dla firm samochodowych przy pomocy wysyłki dyskietek. Na materiałach widać było wszystkie zalety, jakie auto posiada oraz ogólną prezentację wraz z charakterystyką danego modelu. Właśnie w ten sposób narodził się digital marketing, który ma za zadanie budować relację z klientem i znaleźć potencjalnego nabywcę towarów oraz usług.

 

Gdzie możemy spotkać digital marketing?

 

Digital marketing możemy znaleźć nie tylko w Internecie, ale również w wiadomościach, telewizji, aplikacjach mobilnych, w radiu czy na elektronicznych billboardach. Na ogromny rozwój digital marketingu ma wpływ to, że w dzisiejszych czasach szybko uzyskujemy dostęp do wszelakiego rodzaju danych. Owe dane możemy także bardzo szybko weryfikować. Jeżeli dodamy do tego fakt, że Internet oraz media społecznościowe są dzisiaj głównymi punktami informacji i miejscem do wymiany opinii, wniosków i nowinek, klient ma szansę zbadać naszą firmę i wyrobić sobie własne zdanie na temat jej produktów.

Można powiedzieć, że przedsiębiorca w takiej sytuacji nie zawsze wychodzi na tym korzystnie. Klient może bowiem w łatwy sposób znaleźć szczegółową informację na temat produktów, i dowiedzieć się nawet więcej, niż sami chcielibyśmy mu przekazać. Obawa dotycząca tego, czy na tej podstawie nie zrezygnuje z naszych usług, może pojawić się tylko w momencie, gdy w rzeczywistości oszukujemy na jakości. W przeciwnym wypadku budujemy zaufanie klienta wokół marki, do czego niezbędny jest wspomniany wcześniej, spójny system digital marketingu. Dzięki niemu możemy zaoferować przyszłemu klientowi formę i treść spersonalizowaną do jego potrzeb i oczekiwań.

 

Digital marketing czy marketing tradycyjny?

 

W tym wypadku wybór jest bardzo prosty. Ze względu na szerokie obszary działania i obserwację wielopłaszczyznową, największą przewagą digital marketingu nad tradycyjnym jest korzystanie z kanałów i metod, pozwalających na szybką analizę kampanii i błyskawiczny feedback. Mówiąc prościej, analityczna strona marketingu w cyfrowym wydaniu, pozwala sprawdzić to, co klient wyświetlił, w jaki produkt kliknął oraz co sprawdzał na naszej stronie. Dzięki temu możemy w prosty sposób dopasować linię firmy do jego potrzeb, co poprawi wyniki sprzedaży i przyciągnie potencjalnych klientów.

 

 

BLUE MONSTER | agencja marketingowa
Marek Jeziorek
CEO | Account Director
marek.jeziorek@bluemonster.pl
T: +48 533 992 662