Wszystkie odnoszące sukcesy firmy posiadają profesjonalne strony internetowe, co z pewnością nie jest przypadkiem. Witryny internetowe pełnią szereg istotnych funkcji, przez co są niezbędne dla odniesienia sukcesu zarówno w przypadku firm internetowych, jak i przedsiębiorstw świadczących usługi offline. Poniżej przedstawiamy najważniejsze zadania, pełnione przez tworzone przez nas profesjonalne strony internetowe.

Budowa wizerunku firmy

Popularne powiedzenie „jak cię widzą, tak cię piszą” wydaje się niezwykle trafne w kontekście firmowych stron internetowych. Estetyka oraz ogólne wrażenie wywierane przez stronę ma kluczowe znaczenie dla ostatecznej decyzji klienta, czy dokona zamówienia, czy też wycofa się i uda do konkurencji. Wizerunek firmy to złożony aspekt, na który składa się wiele czynników.

Strona internetowa jako wizytówka firmy

Brak strony internetowej równa się brakowi zaufania wobec firmy. Klienci są podejrzliwi, jeżeli w dzisiejszych czasach przedsiębiorstwo nie posiada choćby podstawowej strony wizytówkowej. Niemniej polecamy nie ograniczać się do prostej witryny kontaktowej. Rozbudowana, dostarczająca pożytecznych informacji strona internetowa powoduje wzrost zaufania. Niemniej jeszcze ważniejsza niż ilość, jest jakość, a więc bardziej niż liczba podstron i objętość tekstu, liczy się wartość contentu.

Pierwsze wrażenie odgrywa w biznesie kluczową rolę. Profesjonalna obsługa i atrakcyjna oferta nie mają większego znaczenia, jeśli przy pierwszym kontakcie użytkownik dokona negatywnej oceny przedsiębiorstwa. Niechlujna szata graficzna, nieuporządkowana treść o niskiej wartości merytorycznej oraz zdezorganizowana nawigacja odstraszą każdego klienta. Przygotujemy dla Ciebie intuicyjną, estetyczną witrynę, wypełniając ją wartościową treścią, przedstawiając Twoją firmę jako wiodącego na rynku profesjonalistę.

Źródło informacji dla klienta

Z każdym rokiem liczba klientów dokonujących zakupów, jak również poszukujących usługodawców w Internecie wzrasta. Obecnie już nie tylko młodzi ludzie, ale także przedstawiciele starszych pokoleń korzystają z sieci, aby znaleźć informacje o ofertach, produktach, usługach, cenniku itd.. Dotyczy to także usług świadczonych lokalnie, gdyż wielu klientów przed udaniem się do fryzjera, szewca, czy stolarza, porównuje najpierw oferty kilku usługodawców, przeglądając strony internetowe. Tym samym zachęcamy klientów, aby w treści budowanych przez nas stron internetowych zawierali szczegółowe informacje odnośnie swojej działalności, a my zajmiemy się ułatwieniem do nich dostępu, dbając o nawigację i przejrzystość witryny. Potencjalny klient powinien w ciągu chwili móc zapoznać się z zakresem świadczonych usług, cennikiem oraz jasnym i wyczerpującym opisem produktów oraz usług.

Ułatwiony kontakt z klientem

Budowaną stronę internetową przystosowujemy również pod kątem wygodnego kontaktu z klientem. Oczywistością jest widoczny formularz kontaktowy, zachęcamy również do uruchomienia usługi livechat. W zakładce „Kontakt” powinny się natomiast znaleźć adres mailowy i pocztowy przedsiębiorstwa, jak również telefon kontaktowy. Ponadto, wgrywamy również wtyczki do portali społecznościowych, aby zintegrować witrynę z tym niezbędnym w dzisiejszym marketingu medium.

Nowe możliwości marketingowe

Bez widoczności w sieci nie ma mowy o sukcesie. Tym samym po raz kolejny pragniemy podkreślić, że posiadanie własnej witryny internetowej jest niezbędne, aby sukcesywnie zwiększać sprzedaż. Przygotowując stronę internetową, konstruujemy ją tak, aby zachęcała klientów do jak najdłuższej obecności. Zadbamy o aspekty techniczne, jak i dopieścimy szatę graficzną, a do tego stworzymy interesującą i przydatną treść.

Ponadto, dbamy również o responsywność witryny, kompresję plików oraz wszelkie pozostałe aspekty ważne dla pozycji strony w wyszukiwarce. Wysokie miejsce w wyszukiwaniach jest niezbędne, aby  pokonać konkurencję. Google wykorzystuje skomplikowane algorytmy oceny strony, biorąc pod uwagę również czas, jaki przeciętny odwiedzający spędza na stronie. Tym samym witryna musi zarówno odpowiadać technicznym wymaganiom Google, jak i być atrakcyjna dla użytkowników.

Funkcjonalności – jak wykorzystać stronę internetową?

Kwestię wykorzystania strony jako wizytówki, do budowania zaufania i promocji w sieci wydają się oczywiste. Często nie pamięta się jednak o innych zastosowaniach witryny. Warto wspomnieć o możliwości obsługi klientów 24h na dobę przez 7 dni w tygodniu, bez konieczności ponoszenia jakichkolwiek dodatkowych kosztów. Klient może dokonać zakupu lub rezerwacji w czasie, gdy nikt nie obsługuje placówki firmy, ani nie pracuje w biurze. Tym samym wykorzystanie witryny internetowej generuje pewne realne oszczędności. Ponadto, dostęp dwudziestoczterogodzinny do witryny pozwala uzyskać nowych klientów, porzucających dotychczas ulubiony sklep, czy usługodawcę, jeżeli jest niedostępny, kiedy oni chcą dokonać zamówienia.

Profesjonalna, dobrze wykorzystywana strona internetowa umożliwia również optymalizację działań marketingowych. Dostępne dzisiaj narzędzia analityczne pozwalają sprawdzać wiele parametrów związanych z działaniami klientów. Dane o czasie wizyty na stronie, zainteresowaniu poszczególnymi kategoriami, a nawet konkretnymi produktami wielu przedsiębiorcom wydają się dziś niezbędne dla tworzenia optymalnej strategii działania.

Korzyści – rzeczywiste możliwości, jakie daje profesjonalna strona internetowa:

 

  • Pozyskanie nowych klientów
  • Zwiększenie sprzedaży
  • Nowe możliwości marketingowe
  • Kreowanie wizerunku profesjonalnej firmy
  • Ułatwienie komunikacji z klientem

 

 

BLUE MONSTER | agencja marketingowa
Marek Jeziorek
CEO | Account Director
marek.jeziorek@bluemonster.pl
T: +48 533 992 662