W XXI wieku młodzi ludzie spędzają coraz więcej czasu przed ekranem telefonu lub komputera. Oprócz korzystania z poczty, gier lub portali społecznościowych, duża część z nich używa smartfonu do czytania tekstów. Dzięki segregacji treści przy pomocy przycisku „Lubię to!” trafiają do nich tylko wyselekcjonowane artykuły. Należą do nich również teksty blogowe.

Blogi w ostatnich latach przeżyły rewolucję. Z początkowych pamiętników przerodziły się w skuteczne narzędzie komunikacyjne. Dziś blogi są prowadzone przez osoby posiadające różne talenty i zdolności twórcze. Na stronach pojawiają się wyselekcjonowane fotografie, felietony, filmiki wideo i wiele innych. Twórcy najlepszych internetowych domen stają się celebrytami i reklamują wybrane przez siebie marki. Skoro tyle korzyści płynie z prowadzenia nowoczesnej formy pamiętnika, to czemu nie skorzystać z możliwości, jakie zapewnia?

Blog a własna firma

Dziś coraz więcej firm docenia potencjał jaki tkwi w blogosferze. Najlepsze marki, oprócz zamieszczenia na swoich stronach określonych grup produktów, tworzą również oddzielne kategorie blogowe, w których specjaliści opisują jak działają poszczególne akcesoria i jakie jest ich zastosowanie. Jeżeli prowadzisz własną działalność i zastanawiasz się, czy blog jest dobrym miejscem do komunikacji z klientami, nie pozostaje Ci nic innego jak przekonać się na własnej skórze. Gwarantujemy, że nie będziesz żałował.

Jak piszą specjaliści, w Internecie od klientów oddziela nas pewnego rodzaju ściana zbudowana z ich wyobrażeń na temat naszej firmy i jakości naszych produktów. Na każdej stronie znajduje się pełno napisów takich jak: ,,jesteśmy najlepszą firmą na rynku”, czy ,,nasze produkty sprawdzają się w każdej sytuacji”. Budowanie firmy na bazie takich frazesów nie przyniesie w blogosferze żadnych korzyści. W opinii klientów jesteśmy niewiarygodni, skoro w ten sposób podkreślamy wartość swoich produktów. Z tego względu podczas prowadzenia bloga, w którym znajdują się informacje o naszej działalności oraz ofercie sprzedażowej, warto pisać swobodnie, a nawet popełnić jeden lub dwa błędy. Dzięki takiej formie klient poczuje, że po drugiej stronie siedzi prawdziwy człowiek, a nie zautomatyzowany bot.

Założenie bloga

Bloga możemy założyć na bezpłatnej witrynie, jednak jakość działania i wygląd strony mogą pozostawić wiele do życzenia. Dobrym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług firmy zajmującej się tworzeniem tego typu platformy, która stworzy domenę według naszych wytycznych.

 

BLUE MONSTER | agencja marketingowa
Marek Jeziorek
CEO | Account Director
marek.jeziorek@bluemonster.pl
T: +48 533 992 662