Internet zdaniem wielu osób ma swoje plusy i minusy. Dla jednych jest złodziejem czasu i prowadzi do ograniczenia kontaktu face to face, dla drugich jest idealnym miejscem do szukania informacji i prowadzenia biznesu. W tym artykule skupimy się na marketingowej stronie Internetu, która pozwala przedsiębiorcom pozyskać klientów, przekazać informacje o firmie, usłudze lub swoich produktach. Zapraszamy do lektury.

 

W Internecie jest taniej

 

Główną zaletą związaną z przeniesieniem swojego biznesu do sieci jest cena narzędzi wykorzystywanych przez e-marketing. W dużej części są one zdecydowanie tańsze niż tradycyjne formy reklamy przedsiębiorstwa. Według statystyk są również o wiele bardziej skuteczne, dlatego coraz więcej firm decyduje się nie tylko na promocję firmy w sieci, ale przeniesienie całego biznesu na jej grunt.

Oczywiście nie każdy rodzaj biznesu można przenieść do Internetu. Niektóre branże wymagają klasycznego funkcjonowania, jednak jeśli spojrzymy na przykład na rosnącą ofertę sklepów spożywczych w sieci możemy dojść do wniosku, że to, co kilka lat temu było niemożliwe, dziś jest na porządku dziennym. Korzyści związanych z e-biznesem jest tak dużo, że kwestie finansowe są tylko jednym z wielu argumentów takiej działalności.

 

Zalety prowadzenia biznesu w Internecie

 

Oprócz głównego aspektu finansowego, do zalet e-biznesu należą również:

 

  • Większa możliwość pozyskania klientów. Decydując się na biznes w sieci, możemy pozbyć się ograniczeń geograficznych. Współpraca z klientami z zagranicy nie stanowi większego problemu.
  • Ograniczenie tak zwanych środków finansowych na start. W przypadku otwarcia biznesu stacjonarnego musisz liczyć się z wydatkami związanymi z wynajmem lub kupnem lokalu, wyposażenia i innych niezbędnych artykułów. W Internecie większość tych elementów nie istnieje.
  • Mniejsza ilość pracowników – zmniejsza koszty utrzymania firmy.
  • Łatwość dopasowania do zmieniających się trendów. Każda moda na dane usługi czy produkty z czasem może przeminąć. Prowadząc biznes online, możesz łatwo i skutecznie zmienić charakter swojej działalności.
  • Możliwość współpracy z innymi podmiotami działającymi w sieci. Szkolenia, filmiki na YouTube, czy wymiana zdań może zapobiec błędom i pozwala mieć wszystko w zasięgu ekranu komputera lub smartfona.

 

Podsumowanie

Przeniesienie biznesu do Internetu to wybór drogi, na której widnieje tabliczka – przyszłość. Warto wziąć pod uwagę, że technologia stale się rozwija. Jako przedsiębiorca internetowy, możesz w prosty sposób wprowadzać wszystkie nowinki i korzystać z nowych narzędzi.

 

BLUE MONSTER | agencja marketingowa
Marek Jeziorek
CEO | Account Director
marek.jeziorek@bluemonster.pl
T: +48 533 992 662