Strategia e-commerce>

Strategia e-commerce

14.02.2023 |

Na spotkaniach z naszymi klientami z obszaru e-commerce dokładnie badamy strategię marketingową ich sklepów internetowych. Taka analiza dotychczasowych działań w branży, w której się poruszają pomaga nam lepiej dobrać narzędzia i rozplanować nasze działania, dzięki którym realizujemy wspólnie wypracowane cele.

Dlaczego strategia marketingowa dla platformy e-commerce jest tak ważna

Odpowiednie zaplanowanie i stworzenie dobrze prosperującego e-sklepu to dopiero początek drogi do przynoszącego realny zysk biznesu w sieci. Wyobraźcie sobie, że postawiliście sklep w środku lasu – jeśli nie wyznaczymy drogowskazów oraz nie postawimy banerów reklamowych, to nikt się o nim nie dowie. Jak widzicie, samo opublikowanie sklepu internetowego nie sprowadzi nowych klientów, a tym samym nie pojawią się w nim nowe zamówienia. Właśnie dlatego tak istotnym elementem prowadzenia biznesu online jest strategia marketingowa.

Nasz plan działań przygotowujemy indywidualnie dla każdego klienta, jednak opiera się on o kilka kluczowych elementów, do których należą m.in.:

☑️ Analiza konkurencji – poprzez monitorowanie mocnych i słabych stron innych firm z branży.

☑️ Zdefiniowana grupa docelowa – tworzymy profile potencjalnych klientów, które pozwalają na lepsze zrozumienie ich potrzeb i wymagań.

☑️ Misja marki – określamy RTB (Reason To Believe – powód dla którego klient ma zainteresować się ofertą e-sklepu) oraz USP (Unique Selling Proposition – cecha, która wyróżnia ofertę na tle konkurencji), dzięki temu klienci chętniej decydują się na zakup poprzez platformę internetową.

☑️ Cel marketingowy – ustalamy z klientem jaki jest cel oraz w jakim czasie chce go zrealizować.

☑️ Potencjał firmy – badamy dotychczasowe działania i definiujemy kluczowe czynniki sukcesu dla marki, które można rozwinąć.

☑️ Kanały komunikacji – dobieramy odpowiednie drogi dotarcia do klienta z reklamą i dywersyfikujemy ścieżki sprzedaży.

☑️ Świadomość marki – pomagamy, towarzyszymy i doradzamy naszym klientom podczas budowania brandu oraz wizerunku profesjonalnej firmy.

Skrupulatnie przygotowana strategia marketingowa może przynieść przewagę konkurencyjną, uzyskać wartościowy ruch na platformie, zdobyć zaufanie i lojalność klientów oraz przynieść mierzalne efekty, które rozwiną sklep internetowy.

Jak wygląda planowanie strategii marketingowej w Waszych firmach?

BLUE MONSTER.
Mateusz Grudziński
IT Project Manager
mateusz.grudzinski@bluemonster.pl