Portale społecznościowe ewoluują proporcjonalnie do tempa, w jakim rozwija się technologia. Jeżeli przez chwilę zastanowimy się, w jak komunikowaliśmy się jeszcze parę lat temu przez Gadu-Gadu, nie sposób w żaden sposób porównać tego do dzisiejszych form takich jak Messenger, Instagram lub Snapchat. Niezawodność usług i łatwa dostępność spowodowały, że portale społecznościowe cały czas zyskują nowych odbiorców.

 

Ta rosnąca popularność nie mogła pozostać obojętna dla specjalistów z zakresu e-marketingu. Spójrzmy na dane statystyczne dotyczące tylko portalu Facebook za rok 2018:

  • Liczba założonych kont – 2,2 mld osób
  • Średnia ilość czasu spędzona na Facebooku – 35 minut w ciągu dnia

 

Warto nadmienić, że mówimy tu tylko o Facebooku, oprócz którego olbrzymim zainteresowaniem cieszą się również Instagram oraz Twitter. Wszystkie informacje nie mogły pozostać bez echa w kręgach marketingowych oraz reklamowych. Powstała zatem gałąź marketingu zajmująca się wykorzystaniem portali społecznościowych w celach biznesowych – social media marketing.

 

Prosta obsługa i działanie

Wspomniany social media marketing, na podstawie badań i testów, wypracował formy reklamy i narzędzia sprzedażowe, dopasowane do portali społecznościowych. Cały proces jest dosyć prosty i zaczyna się od założenia profilu strony marki, firmy lub konkretnego produktu. Część przedsiębiorców mając odpowiednią wiedzę, potrafi prowadzić taką stronę samodzielnie. W większych firmach to zadanie zleca się specjalistom, którzy analizują statystyki i dopasowują działanie strony oraz treści tak, aby użytkownik kliknął i sprawdził ich ofertę.

 

Korzyści

Założenie profilu swojej firmy lub produktu w social mediach, nie jest trudne. O wiele bardziej skomplikowane i złożone jest efektywne prowadzenie strony. Bez zaangażowania i kreatywności ciężko o sukces. Musimy pamiętać, że jeżeli nie wymyśliliśmy nowego sposobu na walkę ze stresem lub komórki niewymagającej ładowania, to oferta podobna do tej, jaką oferuje nasza firma, już dawno jest na Facebooku.

Nie należy się jednak poddawać, ponieważ działania marketingowe w social mediach to cierpliwe i świadome budowanie marki i zaufania klientów. Twoim zadaniem nie jest atakowanie odbiorcy postami sprzedażowymi, ale skupienie wokół swojej marki aktywnej społeczności. Jeżeli mała grupa będzie zadowolona z usług, udostępni Twój produkt innym. W ten sposób social media działają jak darmowa reklama, z której istnienia czasami nie zdajesz sobie sprawy. Interakcja z klientami, szybkość odpowiedzi na pytania oraz fakt, że prowadzenie strony jest darmowe, sprawiają, że warto promować swoją markę właśnie sieci.

 

BLUE MONSTER | agencja marketingowa
Marek Jeziorek
CEO | Account Director
marek.jeziorek@bluemonster.pl
T: +48 533 992 662