Promowanie biznesu w sieci to w XXI wieku nie tylko posiadanie własnej witryny internetowej. Oprócz sprawnie działającego fanpage’a na Facebooku większość przedsiębiorców decyduje się również reklamować swoje produkty i usługi na Instagramie. Jak to robić? Zapraszamy do lektury.

Według statystyk, z Instagrama korzysta około 32% wszystkich użytkowników Internetu. Warto również dodać, że ponad połowa z nich to ludzie w wieku od 18 do 29 lat. Młodzi odbiorcy to w wielu branżach lepsza grupa docelowa, dlatego Instagram wydaje się idealnym miejscem dla każdego przedsiębiorcy.

 

Po prostu załóż profil

 

Jeżeli przekonały Cię statystyki i chcesz pokazać swoją firmę na Instagramie, musisz zacząć od pierwszego etapu, czyli założenia konta. W tym miejscu będziesz przedstawiał siebie i swoją firmę klientom, dlatego ustawienie odpowiedniego zdjęcia profilowego pozwoli w szybki i prosty sposób zidentyfikować Twoją działalność.

Jeżeli udało Ci się wybrać odpowiednie zdjęcie profilowe, kolejnym krokiem jest ustawienie naszego profilu w modelu biznesowym – czyli profilu marki. Aby tego dokonać, wystarczy kliknąć stronę naszego profilu, następnie na znak trzech kropek w prawym górnym rogu. Opcję zmiany profilu znajdziesz w menu.

 

Instagram to zdjęcia

 

Nie jest tajemnicą, że Instagram żyje przede wszystkim ze zdjęć. To one pojawiają się na tablicy każdego użytkownika, dlatego, jeżeli decydujesz się na reklamę firmy właśnie na tym profilu, musisz zadbać o ich jakość i filtry.

 

Tekst

 

Pod każdym zdjęciem pojawia się równie istotny tekst. Jeżeli prowadzisz profil firmowy, powinien zawierać główne informacje o produkcie znajdującym się na fotografii, posiadać link do strony internetowej, na której można go nabyć oraz ciekawy opis specyfikacji.

Pamiętaj jednak, że portal dopuszcza użycie maksymalnie 2200 znaków we wpisie. Na pierwszy rzut oka może wydawać się, że to wystarczająca ilość, ale jest pewien niuans. Po przekroczeniu bariery 125 znaków tekst zostanie skrócony i opatrzony linkiem – czytaj więcej. Jeżeli więc promujesz swoje usługi, musisz zachęcić odbiorcę, aby kliknął i zapoznał się z pełnym opisem.

 

Hashtagi

 

Nieodłącznym elementem Instagrama są również tzw. hashtagi (#). Dzięki nim Twój post pojawi się w danej grupie tematycznej. Dzięki temu możesz również podpatrzeć, jak działają konkurencyjne marki, lub nauczyć się wielu nowych rzeczy związanych z Twoją branżą.

 

 

BLUE MONSTER | agencja marketingowa
Marek Jeziorek
CEO | Account Director
marek.jeziorek@bluemonster.pl
T: +48 533 992 662