Opłaty za Google Maps dla firm – co warto o nich wiedzieć?>

Opłaty za Google Maps dla firm – co warto o nich wiedzieć?

09.11.2018 |

Brak obecności w internecie w dzisiejszych czasach w zasadzie eliminuje daną firmę z rynku. Ludzie coraz częściej szukają usług i produktów w sieci, niejednokrotnie korzystając również z map Google w celu odnalezienia ich jak najbliżej własnej lokalizacji. Stąd też niemal każdy przedsiębiorca korzysta dziś z Google Maps. W ostatnim czasie zachodzi wiele zmian w funkcjonowaniu Platformy Google Maps, z którymi warto się zapoznać.

Jakie nowości i zmiany oferuje Google Maps?

Ostatnimi czasy Google dokonało dużych zmian, wśród których należy wymienić choćby podział usług na: miejsca, mapy i trasy. Każdy użytkownik może wybrać jedną z nich, jeżeli nie ma potrzeby użytkowania całego pakietu. Ma to służyć uproszczeniu korzystania z usług Google. Ponadto, pojawiły się również nowe funkcjonalności, a wśród nich możliwość wgrania map bezpośrednio do aplikacji firmowej. Daje to o wiele większe możliwości, jeśli chodzi o korzystanie z nawigacji. O wiele łatwiejsze jest teraz określanie dokładnego położenia samochodu firmowego.

Zmiany w płatnościach za usługi Google Maps

Największy niepokój wśród użytkowników wzbudzają zmiany dotyczące płatności. Jeszcze do niedawna każdy mógł skorzystać z jednej z dwóch wersji – Standardowej lub Premium. Pierwsza była nieco mniej funkcjonalna, jednak w pełni darmowa, natomiast użytkowanie wersji Premium wiązało się z koniecznością uiszczenia stałej opłaty. Teraz jednak Google rezygnuje z tego podziału, udostępniając klientom 1 wersję, która jest płatna. Każdy, kto chce dalej korzystać z map Google, musi założyć konto billingowe oraz podać dane swojej karty kredytowej. Niemniej jednak wciąż jest możliwe darmowe korzystanie z Platformy Google Maps.

Nowy system naliczania płatności jest zależny od zakresu, w jakim rzeczywiście korzysta się z usług. Tym samym zyskuje wielu użytkowników wersji Premium, którzy często przepłacali za usługi, z których korzystali. Natomiast użytkownicy Google Maps, którzy korzystali z darmowej wersji, nadal mają możliwość uniknięcia naliczania jakichkolwiek opłat. Każdemu przysługuje bowiem możliwość wykorzystania usług do wartości 200 $ miesięcznie. Wartość ta jest równa 28 000 wyświetleń mapy. Z pewnością jest to wystarczająco hojna oferta dla wielu małych przedsiębiorstw.

Co zrobić, aby pozostać widocznym w mapach?

Ażeby pozostać widocznym w mapach, wystarczy założyć konto billingowe. W tym celu należy podać dane karty kredytowej, nawet jeżeli planuje się korzystać jedynie z darmowej wersji. W takim przypadku pieniądze po prostu nie zostaną pobrane. Użytkownik pragnący założyć konto powinien wejść na stronę Google Cloud Platform. Następnie należy wykonywać polecenia wyświetlające się na ekranie. Wypełniając kolejne pola wniosku o założenie konta, użytkownik dojdzie w końcu do etapu wygenerowania klucza API. Obecnie konieczne jest dodanie go do skryptu na stronie, aby móc korzystać z map.

Jak korzystać z map za darmo?

Przedsiębiorca, który chce określić, jaką maksymalną kwotę może przeznaczyć na korzystanie z map Google, powinien odpowiednio zmienić ustawienia konta już po jego założeniu. Należy po prostu określić maksymalny budżet. Ażeby nie ponosić żadnych kosztów, trzeba wpisać kwotę 200 $, którą Google oferuje każdemu użytkownikowi. Możliwe jest jednak ustawienie dowolnego limitu, po przekroczeniu którego mapa przestanie wyświetlać się na stronie aż do rozpoczęcia kolejnego okresu rozliczeniowego.

BLUE MONSTER | agencja marketingowa
Marek Jeziorek
CEO | Account Director
marek.jeziorek@bluemonster.pl
T: +48 533 992 662