Media społecznościowe – jak komunikować się z odbiorcami?>

Media społecznościowe – jak komunikować się z odbiorcami?

31.01.2019 |

Nie można się nie komunikować – głosi słynne prawo psychologii. Dlatego warto wiedzieć, jak robić to umiejętnie, zwłaszcza gdy jesteś właścicielem firmy lub sprzedajesz za pomocą marki osobistej. Oto kilka prostych, ale jakże praktycznych wskazówek – zapraszamy do czytania!

1. Nie udawaj kogoś, kim nie jesteś

Przede wszystkim należy pamiętać, że komunikacja zależy od grupy docelowej – to do niej trzeba dostosować język, tematy itp. Nie wolno Ci jednak stracić swojej autentyczności, bo to na niej opiera się cała idea. Gdy tylko będziesz próbować przeistaczać się w kogoś innego, Twoi odbiorcy to wyczują i odejdą. Stwórz swoje unikalne „ja” i bądź sobą!

2. Nie denerwuj swoich odbiorców

Zdenerwować internetowego fana można na wiele sposobów. Jak tego uniknąć? Rozmawiaj z fanami na tematy, które mogą ich zainteresować i informuj ich o rzeczach, które coś dobrego mogą im przynieść, a więc nie zanudzaj. Zadbaj o to, by kadry, światło, głośność (jeśli mowa o YouTube) były na wysokim poziomie. W przypadku pisania postów na Facebooku czy Instagramie duże znaczenie ma dbałość językowa – fani lubią wytykać błędy 

3. Szanuj swoich fanów

Podczas dialogów z odbiorcami nie wdawaj się w niepotrzebne dyskusje, nie obrażaj ich i nie używaj niecenzuralnych zwrotów – to chyba oczywiste? Nawet jeśli to fan w jakiś sposób zawinił albo nie ma racji, szacunek do drugiego człowieka to podstawa – nie tylko w mediach społecznościowych.

4. Zrezygnuj z powtarzalności

Jeśli prowadzisz fanpage’a, Instargrama czy inny profil w social mediach, postaw na kreatywność. Nie ma nic gorszego niż post, który można wrzucić na praktycznie każdym koncie, np. w stylu „Lato czy zima – co wolicie”? Jeśli już tworzysz posty będące wytwórnią komentarzy, niech mają bezpośredni związek z marką. Tak samo jest z odpisywaniem na komentarze fanów. „Dziękujemy za opinię” czy „Skontaktuj się po więcej informacji z Biurem Obsługi Klienta” to schematy, które musisz odrzucić. Postaw się w sytuacji klienta: jakbyś się czuł, gdybyś chciał uzyskać odpowiedź na swoje pytanie lub rozwiązanie problemu, a w odpowiedzi dostał podziękowanie bądź skierowanie na infolinię?

5. Bądź przewidywalny i zaskakujący jednocześnie

Brzmi niewiarygodnie? Niestety w tej kwestii również musisz znaleźć złoty środek. Z marką jest tak, że fani lubią do niej wracać: po trudnym dniu w pracy lub egzaminie na uczelni. Wystarczy włączyć Instagram, zobaczyć nowe produkty, promocje, obrazki i świat od razu staje się lepszy. To jest ta przewidywalność, która równocześnie kojarzy się z wytchnieniem, poprawą humoru i oderwaniem od rzeczywistości. Z drugiej strony – jak już wcześniej wspomnieliśmy – nie możesz zanudzić fanów. Dlatego wymyśl jakiś nowy cykl, konkurs albo tematykę, którą będziesz z nimi omawiać. Potraktuj tę relację jak związek: nie dopuść do tego, by w Waszej relacji pojawiła się rutyna.

BLUE MONSTER | agencja marketingowa
Marek Jeziorek
CEO | Account Director
marek.jeziorek@bluemonster.pl
T: +48 533 992 662