Nikt nie ma dziś już wątpliwości, iż posiadanie konta firmowego na Facebooku jest koniecznością niezależnie od branży. Jednak pragnąc naprawdę zaistnieć w sieci, nie można ograniczać się tylko do jednego portalu społecznościowego. Warto rozpocząć aktywność również w innych social media na czele z Instagramem. Założenie konta firmowego jest tam proste i daje wiele korzyści.

Jak założyć konto firmowe na Instagramie?

Stworzenie konta firmowego na Instagramie należy rozpocząć od założenia standardowego profilu publicznego, a następnie przełączenia się na tryb biznesowy. W tym celu wejdź w ustawienia i wybierz opcję „przełącz na konto firmowe”. Możesz to zrobić ze swoim dotychczasowym kontem prywatnym, zachowując w ten sposób wszystkie kontakty oraz historię profilu, na którym prawdopodobnie promowałeś własną firmę. Istnieje również możliwość założenia zupełnie nowego konta, a następnie przemianowanie go na profil biznesowy. Pamiętaj, że po wyborze opcji zmiany konta na firmowe, będziesz poproszony o uzupełnienie pewnych informacji. Należy podać dane kontaktowe oraz połączyć konto z fanpag’em na Facebooku. Jeżeli nie dysponujesz stroną firmową na Facebooku, możesz w tym momencie szybko założyć ją przez aplikację Instagram.

Zalety konta firmowego

Przechodząc w tryb firmowy, zyskujesz dostęp do wielu funkcjonalności, których brakuje w koncie prywatnym. Najważniejsze korzyści to:

  • przyciski kontaktowe – odbiorcy mogą napisać do Ciebie e-mail bądź zadzwonić poprzez wybranie jednej ikonki
  • tworzenie reklam – aplikacja pomoże Ci w tworzeniu postów promujących Twoje usługi lub produkty
  • korzystanie ze statystyk – zyskasz dostęp do danych określających popularność poszczególnych postów, reakcje na Twoje publikacje oraz uzyskasz dostęp do informacji o odbiorcach

Przewaga treści wizualnej nad tekstem jest ogromna. Odbiorcy zapamiętują ją szybciej i na dłużej, przez co posty na Instagramie promując Twoją markę skuteczniej od postów na Facebooku. Poza tym, z Instagrama korzysta dziś już kilkaset milionów osób na całym świecie, stąd też promując tu swoją firmę, znacząco zwiększasz zasięgi.

Jakie treści zamieszczać na koncie firmowym?

Twoja aktywność na Instagramie powinna być uzależniona od branży, w której działasz, jak i od celów, które sobie stawiasz. Istotnym elementem promocji na tym portalu są posty sponsorowane, jednak nie możesz opierać na nich swojej aktywności, gdyż spowoduje to wśród odbiorców rozgoryczenie i przestaną obserwować Twój profil. Zamieszczaj zatem treść, która będzie interesująca dla odbiorców. Dużą popularnością cieszą się np. materiały z tzw. backstagu. Twoi odbiorcy chcą zobaczyć, jak funkcjonuje firma, jak powstają produkty, czy też jak wraz z zespołem przygotowujecie się do pracy. Wrzucaj zdjęcia z siedziby Twojej firmy oraz fotografie w jakikolwiek sposób związane z daną branżą, opatrzone komentarzem będącym jakąś ciekawostką. Pamiętaj, że nie zawsze musisz zamieszczać zdjęcia, mogą to być również grafiki. Ważne, aby treść była angażująca, gdyż im więcej reakcji, tym lepsze zasięgi osiąga profil. Istotnym elementem prowadzenia konta na Instagramie jest zatem organizacja konkursów i zabaw, które aktywują użytkowników.

Konto na Instagramie należy prowadzić zgodnie ze stworzonym wcześniej planem. Oznacza to nakreślenie linii działania, określenie częstotliwości zamieszczania poszczególnych rodzajów postów oraz dni, a nawet godzin, w których będzie się publikować. Korzystając ze statystyk dostępnych w profilu firmowym, sprawdzisz, w jakich godzinach odzew na posty jest największy.

Dla jakiej branży konto na Instagramie?

W przypadku firm działających tylko w sieci posiadanie konta na Instagramie jest wręcz obowiązkowe. Z pewnością powinni się tam promować blogerzy czy influencerzy, dla których social media to nie tylko narzędzie marketingowe, ale też miejsce działań zawodowych. Bloger, który nie jest aktywny na Instagramie, nie będzie traktowany poważnie przez odbiorców. Instagram to również miejsce, w którym profile firmowe powinni posiadać freelancerzy, tacy jak graficy lub fotografowie. W ich przypadku tworzenie postów jest wyjątkowo proste, gdyż mogą oni wykorzystać do tego własne dzieła. Trudno wyobrazić sobie lepszy sposób promocji specjalistów działających w wymienionych branżach.

Należy podkreślić, że tak naprawdę każda firma skorzysta na założeniu konta biznesowego na Instagramie. Ze względu na olbrzymie zasięgi, ułatwienie odbiorcom kontaktu z firmą oraz możliwość nawiązania bliższego kontaktu z użytkownikami usług i produktów, promocja na Instagramie to doskonały sposób budowania marki.

Kluczem do sukcesu na Instagramie jest nie tyle sama obecność na portalu, ile umiejętne prowadzenie profilu. Rozsądny plan publikowania, trafione posty, spójne wizualnie zdjęcia (grafiki), odpowiednie hashtagi są niezbędne, aby konto firmowe na Instagramie zwiększało zasięg i zachęcało do skorzystania z oferty danej firmy. Dlatego też zachęcamy do zlecenia prowadzenia profilu firmowego naszym doświadczonym specjalistom.

BLUE MONSTER | agencja marketingowa
Marek Jeziorek
CEO | Account Director
marek.jeziorek@bluemonster.pl
T: +48 533 992 662