Jak w każdej branży, również specjaliści zajmujący się pięknem powinni prowadzić promocję w social media, jeżeli chcą wyraźnie zaistnieć na rynku. Wydaje się, że branża beauty daje wyjątkowe możliwości w tej kwestii. Jak wykorzystać media społecznościowe do promowania własnej marki w branży beauty? Poniżej przedstawiamy 5 wskazówek, którymi warto się kierować.

Pokaż efekty – inspiruj

Jeżeli jesteś naprawdę dobra w tym, co robisz, najlepiej oprzeć promocję na Twoich umiejętnościach. Zatem pokazuj efekty swojej pracy – idealnie zrobione paznokcie, czy doskonałą fryzurę. Niech ludzie zobaczą, że efekty Twojej pracy są znakomite i można Ci zaufać. Pamiętaj jednak, że posty tego typu mają również drugie przeznaczenie, jakim jest inspiracja odbiorców.

Co ludzie najchętniej oglądają w internecie? Co przyciąga ich uwagę w social media? Oczywiście są to treści inspirujące, oryginalne, wyróżniające się. Odbiorcy pragną zobaczyć coś, co ich zadziwi. Dlatego też, jeśli realizujesz jakieś wyjątkowe zlecenie – np. jako fryzjerka przygotowujesz ekstrawagancką fryzurę – poproś klientkę o możliwość udostępnienia efektów swojej pracy. Niech odbiorcy zobaczą, że stać Cię na wiele. Bardzo ważne jest, aby materiały tego typu były wysokiej jakości, wyraźne i po prostu rzucające się w oczy, gdyż w przeciwnym razie mogą zostać przeoczone.

Nie zapominaj o różnicowaniu treści, gdyż różne są też Twoje cele. Pokazujesz efekty swojej pracy, aby inspirować, zatem wrzucaj zdjęcia i filmy wskazujące, iż realizujesz wymagające, ambitne i niezwykle oryginalne zlecenia. Jednak Twoim celem jest nie tylko inspiracja, ale też zachęcenie odbiorców do skorzystania z Twoich usług. Pokazuj zatem również efekty swojej zwyczajnej, codziennej pracy, przez co udowodnisz, że znasz się na swojej pracy.

Pokaż profesjonalizm – edukuj

A żeby udowodnić swój profesjonalizm, pokaż krok po kroku, jak dochodzisz do tak doskonałych efektów. Nagraj film, na którym pokażesz, jak po kolei wykonujesz poszczególne czynności. Możesz również wrzucić miniporadnik w formie zdjęć lub tekstu. Jest to najlepszy sposób, aby przekonać odbiorców do swojego profesjonalizmu. Dowodzisz w ten sposób, że efekty Twojej pracy nie są dziełem przypadku, lecz konsekwencją wiedzy i doświadczenia. Pozwól sobie zaufać.

Pokaż ludzką twarz – dostarczaj rozrywki

Nie możesz pozostawać jedynie usługodawcą, dalekim i niedostępnym dla odbiorców. Nawiąż bliższy kontakt poprzez większą bezpośredniość. Im bliższe i bardziej osobiste relacje z odbiorcami nawiążesz, tym lepsze efekty da Twoja kampania w mediach społecznościowych. Nie bój się zażartować, czy napisać o czymś osobistym. Śmiało zamieszczaj materiały związane z innymi gałęziami branży beauty, jeżeli akurat coś Cię zainspiruje. Możesz też zamieszczać materiały całkowicie niezwiązane z tym, czym się zajmujesz. Śmieszny film, czy mem z pewnością rozluźni atmosferę i przekona odbiorców, że jesteś im bliska, wcale się od nich nie różnisz. Pamiętaj jednak, że wszystko w granicach dobrego smaku. Mimo wszystko odbiorcy nie są Twoimi znajomymi, lecz klientami.

Animuj obserwujących – zachęcaj do komentowania, odpowiadaj na opinie

Jakakolwiek aktywność biznesowa w mediach społecznościowych ma sens tylko wtedy, kiedy wywołuje reakcje. Zatem zachęcaj do nich swoich odbiorców. Konstruuj posty w ten sposób, aby użytkownicy chcieli je komentować i oceniać. Zadawaj pytania, wzbudzaj wątpliwości, zaintryguj ich. Koniecznie odpowiadaj na komentarze, zwłaszcza te, które są opiniami dotyczącymi postów, usług, czy ogólnie Twojej działalności. Ważne jest również, aby szybko i konkretnie odpowiadać na bezpośrednio zadane pytania. Używaj przy tym jednak w miarę możliwości swobodnego języka, aby skracać dystans z odbiorcami. Pamiętaj, że dzięki reakcjom napędzasz ruch na swojej stronie i zwiększasz zasięgi. Jeżeli Twoi odbiorcy komentują i udostępniają posty, docierają one do coraz większej liczby osób. Ponadto, im większa aktywność na Twojej stronie, tym widoczniejsza staje się ona w internecie dzięki działaniu odpowiednich algorytmów.

Wykorzystuje różne kanały komunikacji – Facebook, Instagram, Insta story i inne

Ograniczenie aktywności do jednego portalu społecznościowego z pewnością uniemożliwi osiągnięcie pożądanych efektów. Koniecznie korzystaj z wielu kanałów komunikacji, różnicując przekaz, który powinien się uzupełniać. Podstawą jest konto na Facebooku, które poza reklamą służy również jako źródło informacji dla klientów. To właśnie tam użytkownicy poszukują informacji o godzinach otwarcia, cenach za usługi, czy danych kontaktowych. Niezbędne jest jednak również konto na Instagramie, które umożliwia dzielenie się zdjęciami i filmami, których przekaz ma większą siłę perswazyjną od postów zawierających jedynie tekst. Użytkownicy zwracają na nie większą uwagę oraz o wiele lepiej je zapamiętują. Nie zapominaj o Insta story, które daje Ci szansę nawiązania bliższej relacji z odbiorcami, poprzez udostępnianie krótkich, spontanicznych filmów lub inspirujących zdjęć. Przydatne jest również konto YouTube, na którym możesz np. zamieszczać filmy instruktażowe, które potwierdzą Twój profesjonalizm i zaangażowanie w to, czym się zajmujesz.

 

BLUE MONSTER | agencja marketingowa
Marek Jeziorek
CEO | Account Director
marek.jeziorek@bluemonster.pl
T: +48 533 992 662