Dlaczego Twoja firma powinna mieć fanpage’a na Facebooku?>

Dlaczego Twoja firma powinna mieć fanpage’a na Facebooku?

28.12.2018 |

Obecnie obok strony internetowej firmy decydują się na posiadanie fanpage’a na Facebooku. Nic dziwnego – to właśnie dzięki temu miejscu mogą być bliżej swoich fanów i ukazywać kulisy z „życia codziennego”. Dlaczego jeszcze warto mieć profil na portalu Zuckerberga? Dowiesz się z naszego artykułu!

Facebook to najpopularniejszy portal społecznościowy na świecie

To chyba jasny argument! Skoro tyle ludzi ma tam swoje konto, to dlaczego miałoby tam nie być Twojej firmy? W ten sposób możesz łatwo znaleźć duże grono nowych odbiorców albo w kolejny sposób nawiązać kontakt z ludźmi, którzy już znają Twoją markę. „Nie masz Facebooka, nie istniejesz” – znasz to powiedzenie?

Budujesz „ludzki” wizerunek marki

Za pomocą Facebooka możesz w świetny sposób pokazać, że Twoją firmę tworzą ludzie – prawdziwi, szczerzy, z poczuciem humoru i dystansem do świata. Dzięki temu stajesz się bardziej autentyczny i wzbudzasz zaufanie. A skoro jesteś godzien zaufania, to dlaczego by nie skorzystać z usług/zakupić u Ciebie produktów? Nie bój się, że przez to Twoja firma będzie odbierana jako mniej profesjonalna – to nieprawda. Po prostu daj się lubić!

Nowa możliwość reklamy

Na Facebooku istnieje rozbudowany program reklamowy, tzw. Facebook Ads. Możesz płatnie reklamować wybrane posty albo cały fanpage. Sam wybierasz cel reklamowy, grupę odbiorców itp. Co więcej, w łatwy sposób i na bieżąco możesz kontrolować wyniki kampanii. W ten sposób wiesz, gdzie trafia Twoja reklama i zwiększasz szansę na zdobycie nowych fanów. A może wkrótce zamienią się w klientów?

Ułatwiasz dialog między Tobą, a Twoimi odbiorcami

To proste: Facebook jest też po to, by prowadzić dialog, a nie jednostronną komunikację. Dlatego twoi fani mogą się z Tobą skontaktować także poprzez napisanie posta lub prywatnej wiadomości. Facebook powinien być szybszą alternatywą dla maila, byś mógł bezzwłocznie reagować na potrzeby klientów – zwłaszcza, gdy są niezadowoleni. W ten sposób unikniesz kryzysu wizerunkowego i zachowasz swojego fana.

BLUE MONSTER | agencja marketingowa
Marek Jeziorek
CEO | Account Director
marek.jeziorek@bluemonster.pl
T: +48 533 992 662