Patronite to jedna z najbardziej znanych i rozpowszechnianych platform w Polsce, działająca na zasadach crowdfundingu subskrybcyjnego oraz e-commerce. To serwis, który umożliwia finansowe wspieranie twórców (Autorów), przez ich fanów (Patronów). Dzięki temu osoby chcące podzielić się swoją twórczością, mogą rozwijać swoją pasję i jednocześnie na tym zarabiać. Patronite skierowany jest do osób, które mogą pochwalić się już takim dorobkiem twórczym, jak np. prowadzenie bloga, podcastu, czy kanału na YouTube. Oprócz twórców na portalu można znaleźć inicjatywy społeczne, takie jak np. promocja zdrowia i sportu, zbiórki organizowane przez fundacje, czy profile edukacyjne. 

Jednymi z najbardziej znanych twórców, którzy mogą pochwalić się największym wsparciem ze strony patronów są: Tomasz Sekielski – dziennikarz śledczy, Langusta na palmie – dominikanin o. Adam Szustak i Grupa Filmowa Darwin – założona przez Jana Jurkowskiego i Marka Hucza. To właśnie ich twórczość, pasja i zaangażowanie w realizację swoich projektów, przyniosły im rzeszę fanów, a tym samym największe wsparcie na Patronite.

Jak działa Patronite?

Patronite to platforma, która pozwala jednocześnie zarabiać na swojej pasji i promować swoją twórczość. Nie jest to jednak relacja jednostronna. W zamian za przeznaczenie określonej sumy na rozwój projektu, użytkownicy mogą liczyć na szereg wyjątkowych nagród. Oprócz wsparcia finansowego inicjatywy twórców, portal stwarza możliwość na jeszcze bliższą relację z fanami. Innymi słowy Patronite łączy Autorów z Patronami, ale kim oni właściwie są? I jak stać się jednym z nich?

Autorzy

Miejsce autora na Patronite jest zarezerwowane dla każdego kto posiada pasję i chce się nią podzielić z innymi. Mogą należeć do nich m.in. artyści, muzycy, youtuberzy i blogerzy, jak również fundacje i firmy. Czyli wszyscy, którzy swoją twórczością chcą wnieść pewną wartość dodaną. Bycie autorem na Patronite.pl to przede wszystkim możliwość monetyzacji swojej pasji.

 

Patroni

Patroni to użytkownicy portalu, którzy chcą wesprzeć twórczą inicjatywę autorów wpłacając na ich konto co miesiąc odpowiednią sumę pieniędzy. Kwotę, jaką mogą wpłacać patroni ustala autor po przez tak zwane progi, za które wspierający otrzymują określone nagrody. Mogą to być np.: drobne upominki, pocztówki z podróży, przynależność do tajnej grupy patronów na Facebooku, materiały filmowe przeznaczone tylko dla patronów oraz inne zaproponowane przez autora wyróżnienia. Bycie patronem to przede wszystkim szansa na bliższy kontakt z ulubionym twórcą oraz realny wpływ na jego pracę. Aby zostać patronem wystarczy zarejestrować się na platformie Patronite.pl i wybrać autora, którego chce się wspierać.

Jak założyć swoje konto i zostać Autorem?

Aby profil na Patronite.pl był czytelny, a jednocześnie zachęcający przyszłych Patronów do wspierania Waszej działalności, watro skupić się na rzetelnym uzupełnieniu wszystkich treści oraz znalezieniu sposobu na odpowiednie dotarcie do jak największej liczby osób. Spokojnie to nic trudnego! Instrukcję jak prawidłowo założyć konto Autora znajdziecie pod tym linkiem: Sprawdź

Wymiary poszczególnych grafik:

Obrazki zajmują sporą część treści na profilu Autora i jednocześnie przyciągają największą uwagę odbiorców. Dlatego warto zadbać o to, aby były czytelne i zachowywały odpowiednie rozmiary.

Avatar – widget:

Pierwszy kontakt z profilem Autora następuje po przez widget widoczny na stronie Patronite.pl. Jeśli chcecie, aby Wasze konto zostało zauważone spośród innych, warto zadbać, aby rzucał się w oczy. Jest to jednocześnie Avatar widoczny w nagłówku profilu. Jego wymiary to 324 x 325px.

Zdjęcie w tle:

Kolejną grafiką bardzo ważną w odbiorze profilu jest zdjęcie w tle. Jego wymiary podane na stronie Patronite.pl to 2560 x 600px. Jednak naszym zdaniem lepiej wyświetlają się grafiki o wymiarach 2560 x 430px

Obrazki w treści:

Obrazki znajdujące się w treści profilu w takich zakładkach jak „Wizytówka” lub „Cele” służą do urozmaicenia tekstu. To dobry przerywnik w opisie działalności lub podkreślenie ważnej części tekstu. Jego wymiary bywają różne. Wysokość obrazka jest właściwie dowolna, jednak szerokość musi być stała i wynosi 670px. Naszym zdaniem najlepiej sprawdzają się grafiki, posiadające wymiary 670 x 290px.

Oprócz obrazków znajdujących się w treści profilu warto zastanowić się nad zamieszczeniem filmów bezpośrednio z kanału YouTube, zwierających krótki opis działalności.

 

Progi finansowe:

Progi to jeden z ważniejszych elementów platformy. To miejsce, w którym Patron decyduje jaką kwotę może przeznaczyć na wsparcie swojego ulubionego twórcy. Progi zaczynają się od kilku, a kończą nawet na kilkuset złotych i ustala je sam Autor. Oczywiście to nie wszystko! W zależności od progu finansowego, Patroni otrzymują nagrody i podziękowania od Autora. W jaki sposób twórca może odwdzięczyć się za wsparcie swojej działalności? W przypadku blogów podróżniczych mogą to być np. widokówki przesłane z podróży, pamiątki lub ciekawe zdjęcia. Gdy ktoś wykonuje rękodzieła, niektóre ze swoich prac może wysłać do patronów. Youtuberzy często kręcą dodatkową serię filmów, którą dzielą się tylko z Patronami. Pomysłów jak odwdzięczyć się za wsparcie działalności jest wiele i jak widać wszystko zależy od inwencji twórczej Autora. Jednym z najczęściej stosowanych metod wyróżnienia Patronów z pośród sowich fanów jest zaproszenie ich do tajnej grupy na Facebooku, przeznaczonej tylko dla tych, którzy wspierają twórczość finansowo.

 

Jak szukać Patronów?

Aby zwiększyć liczbę swoich Patronów warto rozkręcić swoje social media to dzięki takim kanałom jak YouTube, Instagram czy Facebook Autorzy zdobywają rozgłos i coraz liczniejszą rzeszę fanów, z których część jest chętna wspomóc swoich ulubionych twórców. Właśnie dlatego warto podać link do swojego profilu w mediach społecznościowych. To zarazem najprostsza i najskuteczniejsza droga do pozyskania jak największej ilości Patronów.

 

Podsumowanie

Założenie profilu na Patronite.pl to szansa na finansowanie i rozwój swojej twórczości. Warto zadbać o to, aby zachęcał przyszłych patronów do wsparcia. Jeśli należysz do osób kreatywnych i wiesz, że Twoja twórczość mogłaby spodobać się innym, którzy jednocześnie chcieliby finansować Twoją działalność to Patroite.pl jest właśnie dla Ciebie. A jeśli nie czujesz się pewnie w social mediach, a przygotowanie grafik i opisów nie jest dla Ciebie, napisz do nas. Chętnie pomożemy Ci przygotować Twój profil, tak aby przyciągnął jak największą liczbę Patronów.

 

BLUE MONSTER | agencja marketingowa
Marek Jeziorek
CEO | Account Director
marek.jeziorek@bluemonster.pl
T: +48 533 992 662