To najczęściej strona internetowa decyduje o pierwszym wrażeniu i dalszym działaniu internauty. Na co należy zwrócić uwagę w jej wyglądzie, by odwiedzający nie opuścił jej po dwóch sekundach? Wszystkie wskazówki znajdziesz w naszym dzisiejszym artykule. Zapraszamy do lektury!

Przejrzystość

Ogółem wygląd strony musi być dostosowany do jej odbiorców. Jednak złota zasada dotycząca ludzi niezależnie od wieku, płci czy zainteresowań brzmi: Przejrzystość na pierwszym miejscu. Wiadomo, że nie da się wszystkiego zmieścić na stronie głównej, dlatego trzeba pamiętać o odpowiedniej nawigacji i rozmieszczeniu tekstu oraz grafiki. Ikony i obrazy bardziej działają na podświadomość internautów aniżeli czysty tekst, na którym trzeba się skupić. Wybierz czcionki nieszeryfowe, ponieważ tylko takie mogą być bezproblemowo przeczytane.

Konstrukcja

Najprościej, gdy cała witryna składa się ze strony głównej i maksymalnie sześciu podstron – wówczas odbiorca nie będzie odczuwał chaosu. Muszą być one starannie opisane, zwięźle i na temat. Lepiej zrezygnować z dźwięku w tle, ponieważ może nie wpaść w gusta użytkowników. Wtedy jednym kliknięciem białego krzyżyka na czerwonym tle najłatwiej się jej pozbyć.

Dane kontaktowe

Obowiązkowo na stronie głównej lub w zakładce Kontakt muszą znaleźć się namiary na właściciela witryny; dobrze też, jeśli poprzez samą stronę jest możliwa komunikacja (tzw. formularz kontaktowy) – klient rzadko ma ochotę specjalnie logować się na pocztę, by wysłać wiadomość. Pamiętaj też o możliwości komunikacji przez media społecznościowe. Ułatw kontakt z Tobą potencjalnym klientom najbardziej, jak się da!

Domena

Domena powinna być kojarzona z firmą i jej działalnością. Natomiast cały adres powinien być jak najkrótszy (czytaj: najłatwiejszy do zapamiętania) i maksymalnie z jednym myślnikiem. Jeśli działasz na terenie Polski, postaw na końcówkę „.pl”, natomiast jeżeli nie wykluczasz ekspansji za granicę, wybierz „.com”.

O pomoc warto poprosić agencję interaktywną, która specjalizuje się w tworzeniu stron internetowych. Po wybraniu najlepszej będzie można mieć pewność co do stuprocentowego zadowolenia z efektu. Dlaczego? Przedsiębiorstwa tego typu skupiają w sobie rzesze profesjonalnych pracowników, dla których projektowanie stron www jest przede wszystkim ogromną pasją.

BLUE MONSTER | agencja marketingowa
Marek Jeziorek
CEO | Account Director
marek.jeziorek@bluemonster.pl
T: +48 533 992 662