Smartfon towarzyszy nam właściwie wszędzie. Warto pamiętać, że coraz częściej korzystają z niego osoby starsze. Obserwując ten proces, można się zastanowić, czy to ciągle telefon, czy może już komputer, a może tablet z dodatkową funkcją dzwonienia i wysyłania SMS-ów? Gdybyśmy przeanalizowali ile czasu na smartfonie poświęcamy rozmowie – czyli funkcji, do której został stworzony – wyniki mieściłyby się w granicach 5-10%. Okazuje się, że nasze nowoczesne telefony wykorzystujemy głównie do… korzystania z aplikacji. Dlaczego preferujemy tzw. apki? Zapraszamy do lektury.

 

Ogólna dostępność

 

Nowoczesne smartfony dają nam bardzo wiele możliwości. Gdy wspominamy wcześniejsze  lata, nowatorskim narzędziem było już samo robienie zdjęć czy słuchanie muzyki na telefonie. Mało kto spodziewał się wtedy, że za pośrednictwem telefonu będzie w stanie kontrolować plan dietetyczny, kupować produkty czy obsługiwać skrzynkę mailową. Najważniejszym rozwiązaniem na etapie rozwoju technologii komórkowej było wprowadzenie dostępu do Internetu w urządzeniach. Następnie pojawiły się pierwsze aplikacje mobilne.

 

Zalety aplikacji mobilnych

 

Zalet związanych z korzystaniem i dostępem do aplikacji mobilnych jest bardzo wiele. Przede wszystkim pozwalają nam swobodnie korzystać z Internetu w każdym miejscu na ziemi. Dodatkowo projektowane są w taki sposób, aby nie pobierać w tym czasie dużej ilości zasobów naszego Internetu, co jest szczególnie przydatne, zwłaszcza kiedy jesteśmy poza domem i korzystamy z pakietu danych. Do aplikacji zaliczają się wszelkiego rodzaju programy związane z sieciami społecznościowymi takimi jak Facebook, Instagram czy Snapchat, ale również gry i inne apki służące do robienia zakupów, przerabiania zdjęć czy odbierania poczty.

 

Warto również pamiętać o nowatorskich aplikacjach bankowych. Dzięki nim, za pomocą kodu, odcisku kciuka lub skanu naszej twarzy, możemy sprawdzić aktualny stan konta, wykonać przelew, a nawet wziąć pożyczkę. Wszystko bez wychodzenia z domu i stania w długich kolejkach. Nie można również zapominać o programach takich jak Uber czy MyTaxi, które pozwalają na zamówienie transportu z punktu A do punktu B i zapłatę za kurs właśnie za pośrednictwem aplikacji. Wszystko to znacząco wpływa na jakość i czas wykonywania poszczególnych zadań. Posiadanie wszystkich niezbędnych opcji w zasięgu smartfona jest naprawdę wygodne.

 

Prowadzisz firmę? Postaw na aplikację!

 

Na długą listę zalet aplikacji mobilnych należy również dopisać dla klientów biznesowych.
Programy narzędziowe czy sprzedażowe pozwalają w szybki sposób zarządzać kadrą, zlecać zadania i śledzić dane biznesowe naszej firmy z każdego miejsca na Ziemi. Co więcej, dzięki integracji aplikacji z systemami informatycznym ERP II, możemy kontrolować istotne wskaźniki związane z kontaktem z pracownikami i klientami.

 

BLUE MONSTER | agencja marketingowa
Marek Jeziorek
CEO | Account Director
marek.jeziorek@bluemonster.pl
T: +48 533 992 662