Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Polityka prywatności

SŁOWNICZEK

Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

Google AdWords

To średni dzienny koszt wyświetlania reklam przez Google AdWords, ustalony przez ciebie.

Jest to płatny system reklamowy stworzony przez Google. Wyświetla reklamy oraz linki sponsorowane. Reklamy wyświetlane są zarówno w wynikach wyszukiwania, jak i na różnych stronach partnerskich, które współpracują z Google.

To sieć reklamowa, która ma na celu wyświetlenie potencjalnemu odbiorcy kampanii banerowej w formie tekstu, pliku gif, obrazka czy zdjęcia. Taką kampanię można prowadzić pod kątem kierowania nasłowa kluczowe, temat witryny, zainteresowania użytkownika, tematykę szukanego zagadnienia.

Jako “kliknięcie” liczy się każde przekierowanie nas z wyszukiwarki Google na inną, zewnętrzną stronę.

Konwersją nazywamy każde działanie użytkownika, które prowadzi do naszego założonego celu (jak na przykład kupno produktu).

Określona (z góry) stawka za kliknięcie naszego linku.

Stosunek kosztów włożonych w emisję reklamy do liczby kliknięć w tą reklamę.

Nazwa tej usługi pochodzi od angielskiego Cost Per View, czyli koszt obejrzenia. Wartość naszej reklamy determinuje popularność tego filmu. Na przykład najdroższą reklamą na świecie jest reklama podczas finałów Super Bowl.

Planer jest darmowym narzędziem do planowania kampanii reklamowych. Pomaga dobrać słowa kluczowe. Przydaje się również do porównywania statystyk wyświetleń danych słów kluczowych w przeszłości.

Sieć obejmująca setki tysięcy witryn internetowych z całego świata.

Social Media

Tworzenie reklamy na Facebooku musi odbywać się w myśl zasady “one step ahead”. Jeśli dobrze określimy rodzaj odbiorcy i dostosujemy budżet, wtedy dotrzemy do klienta zanim on pomyśli o tym, że potrzebuje naszego produktu.

Umieszczając wtyczki na swojej stronie jednym kliknięciem użytkownik zabierany jest na Twój fanpage na Facebooku.

Fanpage jest bezpłatną stroną o określonej tematyce. Na facebookowym fanpage naszej firmy możemy informować ludzi o: nadchodzących wydarzeniach, promocjach. Można również udostępniać zdjęcia lub filmy.

Termin odnosi się do facebooka. Co dokładnie daje nam płatna promocja postów?Zasięg posta! Zwiększa to potencjalną bazę klientów. Podobnie odbywa się to przy promocji fanpage’a.

Krótka (140-znakowa) wiadomość na Tweeterze widoczna dla wszystkich, wyświetlona osobom “obserwującym.”

Jest to liczba osób, która zobaczyła nasz darmowy post. Jest również taka opcja jak płatna promocja postu. Wtedy post będzie wyświetlany nawet osobom które nie dały jeszcze “lajka” na naszym fanpag’u.

Na Facebooku istnieje możliwość oceniania stron /produktu /usługi. Nie jest to oczywiście obowiązkowe. Tą opcję wystarczy włączyć na naszym fanpage’u.

Jest to wszystko co widzimy na tak zwanym “wallu” czyli ścianie. Są to posty naszych znajomych lub informacje udostępnione przez firmy, które obserwujemy.

Udostępnienie informacji za pomocą swojego profilu na Facebooku.

Najpopularniejsza forma wyrażenia aprobaty naszych czasów. Dotyczy Facebooka.