Komu zlecić zaprojektowanie strony internetowej- freelancerowi czy agencji?>

Komu zlecić zaprojektowanie strony internetowej- freelancerowi czy agencji?

27.11.2018 |

W dzisiejszych czasach strona www to główny oddział każdej szanującej się firmy. Jednak w czyje ręce najlepiej powierzyć jej stworzenie, by stała się internetową wizytówką przyciągającą ludzi i podnoszącą sprzedaż – freelancera czy agencji interaktywnej?

Freelancer a agencja interaktywna

Freelancer (wolny strzelec) to osoba wykwalifikowana w konkretnej dziedzinie, pracująca wyłącznie na zlecenie. Kwestią przemawiającą za wyborem takiego rozwiązania jest z pewnością niska cena projektu. Trzeba jednak pamiętać, że  tworzenie strony www to wiele łączących się i potrzebnych sobie nawzajem umiejętności, takich jak: grafika, znajomość UX – user experience, copyrighting, programowanie. Wszechstronnie utalentowany freelancer to niestety – rzadkość.

Z kolei w profesjonalnej agencji interaktywnej pracuje wiele specjalistów uzupełniających się w swoich dziedzinach – grafików, UX/UI designerów, copywriterów, programistów itp.  Poprzez odpowiednie rozłożenie zadań do każdego zawodu klient ma pewność, że jego strona internetowa, sklep www lub aplikacja zostanie wykonana z dbałością o każdy aspekt.

Co trzeba wziąć pod uwagę, decydując się na wykonawcę strony www?

Istnieje kilka wytycznych dotyczących wyboru projektanta witryny:

  • Wiedza na temat web designu – musi być szeroka i specjalistyczna. Projektant strony musi bezproblemowo odnajdywać się w technologii PHP, MySQL, Drupal, Joomla, WordPress, XHTML, HTML, CSS3, HTML5, AJAX. Co więcej, specjalista musi bardzo dobrze wiedzieć, jak korzystać z poprawnej nawigacji strony i układu, tj. interfejsu strony internetowej – layout’u. Najkrócej mówiąc – kompleksowa wiedza dotycząca tworzenia stron jest obowiązkowa.
  • Doświadczenie – Projektant posiadający kilkuletnie doświadczenie to trafny wybór.
  • Portfolio – przed ostateczną decyzją warto przejrzeć zbiór prac twórcy i ocenić faktyczny stan umiejętności web designera. Im więcej udanych projektów, tym lepiej.

Konkluzja jest prosta: lepiej zapłacić trochę więcej agencji interaktywnej, aby mieć końcową satysfakcję, że witryna jest w pełni profesjonalna i dostosowana do potrzeb biznesu.